piatok 4. apríla 2008

Hana Gregorová : Panelák ju vrátil na Slovensko

Dlho o nej nebolo počuť, hoci kedysi patrila k vychyteným slovenským herečkám. Na začiatku 80. rokov sa vydala za českého herca Radka Brzobohatého (75) a na Slovensko potom chodila len zriedkavo. Prácu i rodinu má predsa v Prahe.
Nový jojkársky sitkom Panelák ju však teraz vracia späť domov do Bratislavy. Hana Gregorová hrá v seriáli mamu Jakuba Švehlu a nenávidenú svokru jeho manželky Ivany. Ako sa jej darí zvládať cestovanie na nakrúcanie Paneláka i vedenie súkromného divadla v Prahe? Čo na to hovorí jej manžel Radek? Kedy ich uvidíme spolu na Slovensku?Na Hane Gregorovej na prvý pohľad vidno, že si posedenie v bratislavskej kaviarni, kde sme sa s ňou stretli, vychutnáva. „V Bratislave som doma. Je mojou srdcovou záležitosťou, vyrastala som tu. Mám tu kamarátky, bývalé lásky...“ vyznáva sa herečka. Je rada, že kvôli Paneláku sa sem bude vracať každý mesiac. Na Slovensku naposledy nakrúcala pred piatimi rokmi. „Preto ma veľmi potešilo, keď ma oslovili tvorcovia Paneláka. Neváhala som ani chvíľu.“
SLOVENČINAProblémy so slovenčinou nemá. Napriek tomu, že v Prahe žije vyše 25 rokov, nemá český prízvuk. „U nás doma hovorím po slovensky. Radek miluje moju slovenčinu. Nikdy by si nezvykol, keby som s ním hovorila po česky.“ Češtinu využíva iba v divadle a v úradnom styku. Dokonca aj jej manžel, ktorý sa narodil vo Vrútkach moravským rodičom, si slovenčinu niekedy vyskúša. „Mám rada, keď je chladnička doma plná... A Radek mi potom po slovensky vyčíta: Nóó, vy slovenskí grófi , musíte mať plnú chladničku a potom to jedlo vyhadzujeme!“
OSUDNÁ FILMOVAČKAHana Gregorová sa s Radkom Brzobohatým zoznámila v roku 1980, príbeh ich lásky je ako vystrihnutý z románu. Všetko sa začalo počas nakrúcania filmu Noční jazdci vo Vysokých Tatrách. Nakrúcalo sa dva mesiace - počasie bolo mi- zerné, a tak herci i štáb strávili väčšinu času v hoteli. To nahrávalo budúcim milen- com. „Nikdy som počas filmovačiek nevyhľadávala flirty, vedela som, že také niečo je maximálne na dvetri noci,“ tvrdí Gregorová. „Ale toto bolo iné. Bol to strašný ošiaľ,“ spomína zasnene. „Keď sa fi lmovačka skončila, vedeli sme, že sme v neriešiteľnej situácii.“ Ani jeden z nich totiž nebol voľný. Ona žila v Spojených arabských emirátoch - jej manžel bol jordánsky lekár, s ktorým mala dcérku Rolu. Brzobohatý bol zasa ženatý s českou herečkou Jiřinou Bohdalovou. Obaja však cítili, že niet cesty späť. Rozviedli sa. „Bolo to úžasné vzplanutie. Všetko sme nechali za sebou a začali sme od nuly ako mladomanželia,“ spomína Gregorová.

Žiadne komentáre: